CancerRehabFonden söker Givar- och Rehabkontakt

Aktuellt | 2022-11-02

CancerRehabFonden söker Givar- och Rehabkontakt

Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med givarservice eller kundservice. Tidigare arbete i insamlingsbranschen är meriterande.

CancerRehabFonden är en insamlingsorganisation som samlar in pengar för att finansiera rehabiliteringsprogram för vuxna cancerdrabbade. Vi skiljer oss från andra cancerorganisationer genom att vi helt fokuserar på rehabilitering.

CancerRehabFonden är fristående från andra cancerorganisationer. Vi tillhör inte den offentliga vården och har inga statliga bidrag. Vi är helt beroende av gåvor från privatpersoner, företag och stiftelser för att kunna finansiera vår verksamhet. CancerRehabFonden har ett 90-konto vilket innebär att Svensk Insamlingskontroll granskar att våra insamlade medel går till ändamålet utan oskäliga kostnader. Vi är även medlemmar i Giva Sverige, en branschförening som arbetar för tryggt givande.

Vi har avtal med flera rehabutförare som genomför våra rehabiliteringsprogram på olika orter i landet. På kontoret i Stockholm arbetar vi med insamling, kommunikation och administration.

I rollen som rehab- och givarkontakt kommer du främst att arbeta med administrativa och koordinerande uppgifter. Din roll är bred och varierad och du kommer ha kontakt med både givare och cancerdrabbade som söker rehabilitering.

Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter

• Givarservice på telefon och mejl.
• Administration av gåvor i vårt CRM system AXSP (SalesForce).
• Handläggning av ansökningar till CancerRehabFondens rehabprogram.
• Information och rådgivning om ansökningsprocessen till rehabdeltagare, vid behov i samråd med medicinskt kunnig. Du behöver inte vara vårdutbildad eller ha erfarenhet av arbete inom vården. Arbetet rör det praktiska kring programmen.
• Löpande kontakt med rehabutförare.
• Utskick och sammanställning av enkäter till deltagare efter avslutat rehabprogram.

För att passa i rollen ser vi gärna att du

Har erfarenhet av arbete med givarservice eller kundservice, där tidigare arbete i insamlingsbranschen är meriterande men inte ett krav.
Har erfarenhet av arbete i CRM-system, där kunskap om AXSP (SalesForce) är meriterande men inte ett krav.
Har goda kunskaper i Microsoft Office365.
Har goda språkkunskaper i svenska och uttrycker dig väl i tal och skrift.

CancerRehabFonden är en liten organisation med fem anställda så det är viktigt att du är prestigelös och hjälper till där det behövs. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du noggrann, lösningsorienterad och kommunikativ. Du ser god service som en självklarhet och har lätt för att skapa goda relationer. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt.

Hos oss får du möjligheten att vara en del av ett trevligt gäng med god stämning och högt i tak.

Välkommen med din ansökan till ekonomichef Mari Gahm. Vi genomför urval och intervjuer löpande så skicka gärna din ansökan snarast och senast 2022-12-09.

Omfattning

Heltid

Varaktighet

Föräldravikariat om ca 1 år

Tillträde

Februari 2023