Nu startar CancerRehabFonden ”Tillbaka till Livet-Kampen”

Tankarna försvinner inte när man blivit fri från cancer. Efter den medicinska behandlingen börjar en fortsatt tuff, svår kamp mot sjukdomen med oro och ovisshet om framtiden som följd. Idag erbjuds bara en bråkdel av de som drabbats rehabilitering via sjukvården, och just nu är trycket så hårt att det inte ens går att ställa sig i kö för våra rehabveckor. Därför startar CancerRehabFonden kampanjen ”Tillbaka till Livet-Kampen.”

CRF048_annons_248x372_181211_4[1]I nyproducerade filmer, annonser och digital kommunikation har vi valt att gestalta situationen med hjälp av cancerdrabbades ögonblicksbilder från sjukdomstiden. Temat är När ärren bleknar finns såren kvar. Syftet är att människor ska förstå att man sällan blir kvitt sjukdomen bara för att man är friskförklarad och medicinskt färdigbehandlad. De allra flesta cancerdrabbade är i stort behov av stöd och hjälp för att kunna bearbeta traumat efter cancer.

Många fler behöver få cancerrehabilitering

Just nu är trycket är så hårt på CancerRehabFonden att man inte ens kan ställa sig i vår kö för rehabilitering. Fler bidrag behövs akut och det är därför vi har startat Tillbaka till Livet-Kampen. Vi hoppas att kampanjen ska bidra till att många fler väljer att stödja CancerRehabFondens arbete med att hjälpa människor att komma tillbaka till livet igen efter avslutad medicinsk behandling. 

Kampanjen har tagits fram på ideell basis och vi är oerhört tacksamma för alla som ställt upp med sin tid, kompetens och engagemang.

Stort tack till! 

Reklambyrå: Det°
Agent: CameraLink
Fotograf: Andreas Lind
Regissör: Andreas Lind
Projektledare: Christina Gillberg / Det
Creative Director: Mats Wallin / Det
Copywriter: Mats Gardmo / Det
Produktionsledare: Ninna Borg / Det
Motion Graphics: Anna Nilsson / Det
Regissör/Fotograf: Andreas Lind / Cameralink 
Producent: Frida Björkman / Cameralink
DOP: Hannes Larsen / Cameralink
Stylist: Madeleine Thor / Linkdetails
Inspelningsledare: Staffan Kihlbom Thor
Maskör: Tove Jansson och Nina Hultman / Magnolia Agency
Agent: Siri Holm / Magnolia Agency
Modeller: Sara Böttiger och Lina Bjurhager
Musik och ljudläggning: Olle Ljungman / The Line Stockholm
Klippning: Sara Hagwall / The Line Stockholm
Lettering (bokstavsillustration): Sofie Björkgren-Näse / Rithuset